Uluslararası Denetim Standartları Nelerdir

Uluslararası Denetim Standartları Uluslararası alanda kabul gören denetim standartlarının belirlenmesi konusunda dünyadaki en yetkin ve etkili kuruluş, Uluslararası Muhasebeciler Federasyonudur (IFAC). IFAC kendi içinde oluşturduğu Uluslararası Denetim ve Güvence Standartları kurulu aracılığı ile uluslararası denetim standartlarını belirlemektedir.

Türkiye’de de 20 Şubat 2003 tarihinde Türkiye Denetim Standartları Kurulu (TÜDESK) kurulmuştur. Aşağıda Türkiye’nin de denetim çalışmalarında temel aldığı ve uyum gösterdiği uluslararası denetim standartları bir fikir vermesi bakımından sadece ele aldığı konular itibarıyla ana başlıklarıyla sırlanmıştır.

100-199 Başlangıç Konuları
200-299 Sorumluluklar
300-399 Planlama
400-499 İç Kontrol
500-599 Denetim Kanıtı
600-699 Diğer Denetçilerin çalışmalarından Faydalanma
700-799 Denetim Sonuçları Raporlama

Bir Cevap Yazın

